Adwords is het advertentieprogramma van Google. Via Google AdWords kunt u adverteren bij Google en op het advertentienetwerk van Google.
Zoekwoord-gerelateerd adverteren op Google.
Het al dan niet verschijnen van een advertentie is afhankelijk van de door de zoeker ingetikte zoekwoorden. Zo verschijnt uw advertentie alleen als het zoekwoord betrekking heeft op de door u geleverde producten of diensten.
Positie van de advertentie.
De positie van de advertenties worden per zoekwoord en per opbod verkocht. Het is niet per definitie zo dat de hoogste bieder automatisch de beste positie krijgt toegewezen. Ook de kwaliteit en de populariteit van de advertentie wegen mee bij de bepaling van de advertentiepositie.
Content-gerelateerd adverteren.
Daarnaast kunnen advertenties ook worden weergegeven via het advertentienetwerk van Google. Uw advertentie verschijnt dan op paginaís die qua inhoud aansluiten bij de door u opgegeven zoekwoorden.
Pay-per-click.
U betaalt alleen als iemand daadwerkelijk op de advertentie klikt en doorgeschakeld wordt naar uw website.
Kosten.
De tarieven beginnen bij 0,01 euro per klik, maar kunnen oplopen tot enkele euroís per klik als uw organisatie zich in een marktsegment bevindt dat veel gebruikmaakt van deze wijze van adverteren